|| Knižní recenze || Deltora II: Jeskyně strachu

Deltora Quest II: Cavern of Fear


Autor: Emily Rodda
Rok vydání: 2002
Počet stran: 142
Nakladatelství: Fragment
Žánr: Fantasy, dobrodružné
Série: Deltora (2. série, díl 1.)
Hlavní postavy: Lief, Barda, Jasmína, Pán Stínů...

Pohled, ze kterého je kniha psaná: Pohled Liefa, Bardy a Jasmíny, Er-forma.

Příběh:
Přestože byl Pán stínů vyhnán z Deltory neohroženým následníkem trůnu, Liefem, v jeho zemi stále bolestně otročili zajatí deltorané. Král střádal plány k proražení do Země stínů, kde by otroky osvobodil, ale nejprve je nutno ujednat důležitou věc - Lief v knihovně prohledává svitky o urozených rodinách v Deltoře a díky nim přijíždí do Tory a žádá jisté spanilé děvče, aby s ním odjelo do Del, královského města, a zůstalo tam.
Mezitím se starý knihovník vrací do paláce a přináší letopisy Deltory, o kterých si všichni mysleli, že byly dávno ztracené.
A v jednom z příběhů letopisů se píše i o mocné Pirranské píšťale, která má schopnost svou hudbou a magií odolávat Pánu stínů.

Poté však Jasmína, Liefova kamarádka, společnice z jeho předchozího dobrodružství, prchá z paláce - a Lief i s jeho přítelem Bardou se snaží dostat se za ní. Následují ji až k Osminským vrchům a do jeskyní hluboko pod nimi. Tam, hluboko pod zemí, se náhle setkávají se skřítky z Plumského ostrova - jednoho ze tří, kde bydlí původní obyvatelé Pirry, ze které se stala Země stínů. Tehdy byla Pirranská píšťala rozdělena na tři části mezi Plumy, Kerasy a Aurony, díky čemuž kouzlo pohaslo. 
Trojice, následovaná ještě bojovníkem Glokem, se od Plumů vydává vstříc nebezpečí, obludě přezdívané Strach - a pokud jej zabijí, získají si důvěru Plumů. Doufají, že by jim za to mohli propůjčit svou část Pirranské píšťaly, ale tu však nikdo z nich nemá. Byla ukradena. Kým? Na to jsou jen matné vzpomínky a onen někdo musí být dávno mrtev. Avšak než se vzdají všech svých nadějí, dojde znenadání k nečekanému odhalení pravdy...

A následně trojici čeká pouť do dalších částí podzemních vod...

Proč jsem knihu četla?
Jako matnou vzpomínku jsem si vybavovala časy, kdy jsem přečetla několik dílů Deltory. Tehdy mne pohltila zvědavost, když jsem zjistila, že existuje více sérií a dohromady snad 15 dílů - a tak jsem se konečně odhodlala si je všechny postupně přečíst, a po dočtení první série jsem se nadšeně pustila do druhé ^^

Osobní pocit:
Bylo hrozně fajn se zase ponořit do tajů Deltory, avšak souboj zde mi přišel podobně jednotvárný, jako u několika dalších dílů, a zároveň zcela odlišný.


 7/10

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vzpomínky z vyhaslé hvězdy

S anilinkama v ruce~